• Traveas/

Traveas Sports Media lanserar ”Golfing.se” som mobilapp - ett Omni för golfälskare

Report this content

Nu släpper Traveas Sports Media sitt medie ”Golfing.se” som mobilapp. Den nya appen samlar likt Omni alla de senaste golfnyheterna från de bästa golfmedierna; ett måste för den som vill hålla sig uppdaterad i golfvärlden.

”Med Golfing-appen vill vi öka intresset för tävlingsgolf i Sverige genom att erbjuda en modern medialösning med det bästa av unikt egenproducerat innehåll och skräddarsytt nyhetsflöde från andra golfmedier. I samarbete med Viasat Golf kan vi tex ge användaren de allra senaste klippen från de flesta av de större tourerna direkt i appen. Vi är säkra på att detta kommer förstärka upplevelsen av golf på många sätt, säger Mathias Resare, Digital Chef Traveas Sports Media.”

Förutom Traveas egna redaktionella bevakning serverar externa flöden användaren med de senaste nyheterna från de bästa och mest respekterade golfkällorna i Sverige, USA och Storbritannien.

Användaren väljer själv om man vill ta del av samtliga nyheter eller om man önskar ha skräddarsydda flöden på specifika tourer eller utvalda spelare.

Golfing.se’s mobilapp finansieras genom annonser. Mobilappen ingår som en del av Traveas Sports Medias’s digitala sportannonsportfölj.

Golfing.se är mediepartner till Nordea Masters och kommer i samband med tävlingen att via appen erbjuda livebevakning och unik webbTV-sändning med snackisar, intervjuer och ”behind the scenes”-inslag under tävlingens samtliga dagar. Nordea Masters spelas 4-7 juni på PGA National i Malmö.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mathias Resare

Digital Chef Traveas AB