Privata Affärer lanserar resor på nätet – startar samarbete med TravelPartner

Report this content

Nu går det att boka drömresan via Privata Affärers nättidning. Internetresebyrån TravelPartner hjälper läsarna att hitta de billigaste flygresorna och hotellen på privataaffarer.se.

– På vår sajt ger vi lönsamma råd om aktier, fonder, skatter, bolån och annan privatekonomi. Nu vill också ge läsarna artiklar, kalkyler och råd också kring resor. För oss är det viktigt att vara objektiva. TravelPartner, som har bokningar med alla etablerade charterbolag och de flesta flygbolag, är därför en naturlig samarbetspartner, säger Anders Andersson, förlagschef på Privata Affärer Förlag.

Samarbetet med Privata Affärer innebär att TravelPartner, listad på First North, fortsätter att stärka sin ställning som ledande internetresebyrå. Företaget drog nyligen igång verksamhet i Finland och finns sedan tidigare både i Danmark och i Norge. Nästa steg är att etablera sig i tillväxtmarknaderna Polen och Baltikum.

– Genom Privata Affärer når vi en köpstark målgrupp som ställer höga krav på flygresor, charter och hotell. Och vi har just det sortimentet som kan möta den publiken, säger Leif Lundin, VD för TravelPartner.