TravelPartner till First North – tillförs 20 mkr

Report this content

• TravelPartner tillförs 20 mkr före emissionskostnader • Handeln med TravelPartner-aktien inleds på First North den 6 juli 2006 ”Intresset för TravelPartner-aktien har varit stort. Naturligtvis påverkades vi av det stora kursfallet som pågick under teckningsperioden, men erbjudandet var till fullo garanterat och det är vi glada över. Vi får en bra aktieägarstruktur med både institutioner och privatpersoner”, säger Leif Lundin, VD för TravelPartner. Erbjudandet omfattade totalt 1 481 482 nyemitterade aktier. Försäljningspriset uppgick till 13,5 kronor per aktie. Totalt tillförs bolaget 20 miljoner kronor före emissionskostnader. Av erbjudandet tecknades ca 47 procent av institutioner och allmänheten fördelat på ca 560 nya aktieägare. Resterande 53 procent tecknades av Evli Bank, Mangold Fondkommission och Nordnet Bank. TravelPartner-aktien ansluts till First North den 6 juli 2006 under kortnamnet ”TP”. ”Anslutningen till First North och det kapital som tillförs genom nyemissionen kommer att underlätta vår fortsatta expansion och tillväxt. Nu kan vi fortsätta arbetet med att stärka vår position inom östersjöområdet”, säger Leif Lundin. Bolagets huvudaktieägare har förbundit sig att inte utan skriftligt godkännande från Mangold Fondkommission och Evli Bank avyttra innehavda samt tecknade aktier i genomförd nyemission i Bolaget förrän tidigast 12 månader efter första handelsdag på First North. Mangold Fondkommission och Evli Bank agerar som Bolagets finansiella rådgivare i samband med nyemissionen. För ytterligare information Leif Lundin, Verkställande direktör, telefon 070-410 44 00 Mattias Sesemann, Styrelseledamot, telefon 070-410 44 40