Travelstart bygger i Baltikum genom joint venture

Report this content

Lågprisflygbolagen banar vägen för Internetresebyråer. Travelstart i joint venture med Baltikums största resebyrå Travelstart, pionjärer och en av Skandinaviens ledande Internetresesäljare har skrivit avtal med K.I.T.A.S, om ett joint venture för att bilda Baltikums ledande Internetresehandel. K.I.T.A.S är holdingbolag för det ledande resekonsortiet med bland annat West Express och Wrislit som varumärken. I Baltikum har gruppen 300 anställda, 250 kontor och en årsomsättning på drygt en halv miljard kronor. Det samägda bolaget, Travelstart Baltics, kommer att använda båda bolagens resurser under varumärket Travelstart. K.I.T.A.S. får genom samarbetet tillgång till Travelstarts egenutvecklade teknikplattform som förutom e-commerce och bokningsteknologi innehåller mid, backoffice, robotbiljettering samt teknik för Internetmarknadsföring, nyhetsbrevshantering och svarshantering av e-post. ”Vi har paketerat alla processer i bolaget. Detta gör att vi har ett koncept som är lätt att exportera. Vi har länge kikat på Baltikum och vi vet att lågprisflygbolagen gör ett bra jobb där. Där det funkar för dem funkar det för oss. När dörren öppnades genom K.I.T.A.S var det bara att slå till” säger Stephan Ekbergh Travelstarts VD. Samarbetet kommer att lanseras under sen höst 2006. För mer information Kontakta Travelstart Stephan Ekbergh 0739 - 42 64 18 stephan@travelstart.se