3 ändrar spelreglerna för mobiltelefoni i Sverige

3 ändrar spelreglerna för mobiltelefoni i Sverige 3 låter sina kunder ringa och videoringa varandra för 0 kronor per minut dygnet runt, alla dagar. Idag introducerar 3 en helt ny prissättning som aldrig tidigare setts i Mobilsverige. 3 sätter samtalskostnaden till 0 kronor per minut dygnet runt för samtal mellan 3-abonnenter. Detta gäller såväl gamla som nya kunder. Möjligheten för 3s kunder att kunna ringa varandra utan någon samtalskostnad passar perfekt för exempelvis vänner, kompisgäng, kollegor, föreningar, släktingar och andra som vill kunna hålla täta kontakter utan att behöva betala dyra mobilräkningar. Vi har även gjort det enklare och billigare att bli kund hos 3. Den som tecknar ett abonnemang hos 3 har alltid möjlighet att få en mobil utan extra kostnad. Bindningstiden för alla abonnemang är 12 månader, utom för 3Fri Start som bara kostar 99 kronor per månad. För 3Fri Start är bindningstiden 24 månader. Gemensamt för alla abonnemang är att det kostar 0 kronor per minut att ringa röstsamtal eller videosamtal till andra som har abonnemang hos 3. - Detta är ett otroligt starkt erbjudande som aldrig setts förut i Sverige. Från och med idag kan vänner och kollegor välja ett lämpligt abonnemang, få en 3mobil utan kostnad och omedelbart börja ringa varandra från mobilerna hur mycket som helst, dygnet runt utan att få några samtalskostnader, Säger Fredrik Landahl, marknadschef på 3 i Sverige. Samtidigt som det blir gratis för 3s kunder att ringa varandra från mobilen introducerar 3 en till mobil - NEC e313. Detta är den sjunde 3G mobilen som finns tillgänglig för 3s kunder. NEC e313 är en lätt och smidig mobil med stor 65 000-färgers skärm och mängder av funktioner så som videosamtal, mediaspelare för musik och video, javastöd och mycket mer. NEC e313 ingår utan extra kostnad vid tecknande av 3Fri Start för 99 kronor per månad. Om 3: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se. För mer information kontakta: Fredrik Landahl, marknadschef på 3 Tel. (+46) 08-5056 7000 Mobil:(+46)0735-337098 Epost: fredrik.landahl@tre.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/29/20040328BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/29/20040328BIT00010/wkr0002.pdf