3 FORTSÄTTER DRIVA PRISKRIGET

Stockholm 2005-02-10 3 LANSERAR NYTT ABONNEMANG - 3 FRIHET 3 FORTSÄTTER DRIVA PRISKRIGET 3 kommer idag med ett helt nytt erbjudande. Endast 66 öre/minut till andra nät och fria samtal inom 3. Dygnet runt. Utan bindningstider och med rabatt när man köper en mobil. Ett mycket attraktivt mobilalternativ – också till den fasta telefonin. Länge har vi svenskar tvingats betala mer för mobiltelefoni än vad man gjort i andra länder runt omkring oss. Länge har Telia hållit svenskarna i fasta tyglar med kopparledningarna. Sedan uppstickaren 3 kom in på den svenska marknaden har priserna äntligen börjat pressas neråt, och nu fortsätter 3 att driva priskriget och erbjuda nya, förmånligare abonnemang. – Vi vill erbjuda våra kunder den bästa mobila kommunikationen. Tjänsterna, dvs röst, videosamtal, meddelanden, ja allt till ett riktigt lågt pris. Med vårt nya erbjudande får svenskarna det lägsta priset någonsin och kan äntligen börja använda din mobil utan att behöva oroa dig för vad det ska kosta. Jag uppmanar nu alla som sitter med dyra telefonräkningar att ta med sig räkningarna och gå in till våra butiker och få hjälp att jämföra priserna, säger Shlomo Liran VD för 3 i Sverige. Pengar att tjäna på operatörernas priskrig Den som inte kommer till 3-butikerna kan titta i bifogad prisjämförelse på de olika mobilabonnemangen. Det visar vilka stora skillnader som det finns mellan olika abonnemang och hur viktigt det är för konsumenterna att fundera hur just de kan tjäna på det pågående priskriget. De nya formerna för kontantkort och abonnemang gör att 3 erbjuder den bästa mobil kommunikationen oavsett om man är en storkonsument eller använder mobilen lite mer sällan. - Vi ser allt fler som går över till att använda mobiltelefonen som den enda telefonen. Och fler lär det bli när vi har pressat priserna så här mycket, säger Shlomo Liran. Vi håller på att ändra beteendet och det till fördel för alla användare. Förutom priset 66öre till alla andra nät dygnet runt ger 3Frihet dig också väldigt förmånliga priser på SMS, 66 öre stycket och på MMM, 1,66 kronor stycket. Bifogat finns prisjämförelsen för olika samtalstyper Bilder på finns att hämta på www.tre.se För intervju med Shlomo Liran och ytterligare information kontakta: Erik Hörnfeldt, informationschef 3, 0735-33 74 04 Om 3: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på www.tre.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=71284&fn=wkr0001.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=71284&fn=wkr0003.xls Så mycket sparar du med 3Frihet