3 lanserar avancerad affärsmobil - Motorola A1000

3 lanserar avancerad affärsmobil - Motorola A1000 Idag lanserar 3 Motorola A1000 - den mest avancerade 3G mobilen på marknaden med Symbian operativsystem, en integrerad 1.2 Megapixel VGA kamera med 4 ggr digital zoom, Bluetooth och allt du kan önska dig för ett portabelt kontor. Motorola A1000 har en stor tryckskärm på 65 000 färger och är perfekt för att läsa e-postade dokument, hantera bilder eller för att surfa på Internet. Motorola A1000 är en så kallad "smartphone", en mobil som ger användaren stora möjligheter att kommunicera, installera egna program och gör det enkelt att sköta sitt arbete också utanför kontoret. Motorola A1000 är en video-PDA byggd för att klara tjänsterna i det snabba 3G-nätet, och är med det behändiga formatet 117x59x18,7 mm och vikt 160 gram, till och med mindre än det gamla 2G-nätets PDA:er. Mobilen kan hantera e-postbilagor direkt med program som Word, Excel, PowerPoint eller Acrobat. Den har även en IPSec VPN klient som ger användaren säker tillgång till informationen på sitt egna nätverk. - Med A1000 och vår mobila plattform OneBridge får kunden marknadens snabbaste och säkraste push-mail-lösning, säger Clas Bäck, VD för Datanät AB. Till skillnad från andra lösningar som exempelvis Blackberry får användarna även övriga PIM-funktioner (kalender, adressbok & att-göra-lista) "pushade" till A1000. När det gäller säkerheten så skiljer sig OneBridge -plattformen markant ifrån många andra lösningar genom att ingen data mellanlagras utanför kundens brandvägg. Vi har under den senaste tiden fått många frågor från våra kunder om när det kommer att släppas en smart-phone med 3G-teknik. Nu är den här och jag är övertygad om att marknaden kommer att gilla den. Som arbetsredskap är Motorola A1000 perfekt. Den har Tri-band för användning utomlands, Bluetooth, Symbian 7.0 plattform, 24MB internt minne och möjlighet till ytterligare minneskort, A-GPS positionering, Streaming och klarar Mp3 och Mp4-format. Med Motorola A1000 kan du tala i mobilen samtidigt som du surfar på Internet, kollar din e-post eller streamar ner den senaste nyhetssändningen. Även om Motorola A1000 har funktioner och som tilltalar företagskunderna är den även utmärkt för privatanvändaren med höga krav på funktioner och prestanda. Med tilläggstjänsten från OneBridge får man en mailmaskin som är överlägsen t.ex. Blackberryn. - Vi märker nu hur allt fler företagskunder lämnar den gamla tekniken och går över till en verkligt mobil lösning från 3, säger Magnus Ahlberg, chef för företagsmarknaden på 3. Motorola A1000 är ett komplett affärsverktyg, som kommunicerar över 3G-nätet i bredbandshastighet och jag ser ingen konkurrent till den på marknaden. För ungefär samma pris som marknadens andra PDA:er får våra kunder en A1000 3G-PDA plus ett abonnemang som ger kunden 600 minuter röstsamtal i månaden under 12 månader. Kort info om A1000 Bild, video, MMS, SMS. 1,2 megapixelkamera med 4 ggr digital zoom. 3G, GPRS, trippelband för GSM. Mediespelare för Mp3 och MPEG4, 24 MB inbyggt minne, 40x62 mm skärm med 65 000 färger, USB, Bluetooth, e-post, synkronisering med MS Outlook. Standbytid upp till 200 tim, taltid upp till 250 min*, videosamtal upp till 105 min*. Storlek: 117x59x18,7mm. Vikt 160 gram. Volym 154 cc. *Beror på användn. Läs mer på www.tre.se För mer information kontakta: Magnus Ahlberg, Head of Businesses Marketing 0735-33 71 70 Helena Westin, Nordic Marketing Director 3, 0735-33 44 44 Claes Bäck , VD Datanät AB, 0707-66 09 26 Om 3 "Visste du att 3 har 88% 3G täckning i hela landet, 97 % täckning i större städer samt 95% GSM täckning i hela landet?" Läs mer på http://www.tre.se/täckning 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på www.tre.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20610/wkr0001.pdf