3 släpper trendigaste 3mobilen från LG Electronics - LG U8120

3 släpper trendigaste 3mobilen från LG Electronics - LG U8120 LG U8120 är en liten och smart mobil med häftig design och hela 32 MB användarminne. LG U8120 och U8110 är båda de minsta och lättaste videomobilerna som lanserats i Europa hittills. Idag börjar 3 sälja 3mobilen LG U8120 från LG Electronics. LG U8120 är en liten avancerad multimediamobil som ger dig valuta för pengarna, både design-, och funktionsmässigt. LG U8120 är lika avancerad och läcker i designen som föregångaren U8110. Den stora skillnaden är att U8120 har 32 MB inbyggt minne, dubbelt så mycket som U8110. Så du kan till exempel spara ännu fler bilder och MoVi-klipp med din favoritartist. LG U8120 har smarta funktioner som både underlättar och gör din vardag roligare. Surfa på nätet, skicka och ta emot MoVi-samtal, filma och ta kort med den vridbara kameran. LG U8120 kommer i färgerna Sky Blue och Titanium. LG Electronics U8120 stöder alla 3s Movitjänster som videosamtal, streaming, nedladdning av videoklipp och fungerar även som höghastighetsmodem, som kalender, för e-post mm. Modellen är vikbar med dubbla skärmar och en stilren design. LG U8120 kommer att ingå i 12-månadersabonnemanget 3Fri 150. Priset är därmed 199 kr/mån i sex månader, och därefter 299 kr/mån de resterande sex månaderna. Med 3Fri 150 får du 150 minuter per månad att ringa för till fasta nätet, röstsamtal till andra nationella mobilnät och röst- och MoVi-samtal inom 3s nät. I abonnemanget 3Fri 150 kan man nu välja mellan fem olika modeller utan extra kostnad - LG U8120, LG U8110, NEC e228, Motorola A920, Motorola A835, och NEC e616. LG Electronics har länge varit globalt kända för att göra mobiler av hög kvalitet. I Sverige är LG Electronics på god väg att etablera sig som mobiltillverkare. En undersökning i USA hösten 2003 visade att LG Electronics var den tillverkare som hade flest nöjda kunder i stenhård konkurrens med de andra stora mobiltillverkarna. - LG Electronics 3G-mobiler är små till storleken, men stora i form av innehåll och teknik. U8110 har snabbt blivit en storsäljare för 3, och vi ser mycket fram emot att nu kunna erbjuda ytterligare en läcker 3mobil från LG med hela 32 MB inbyggt minne, säger Helena Westin, Nordic Marketing Director 3. - Vi är stolta över att på mycket kort tid ha blivit den ledande tillverkaren av 3G-mobiler i världen. Att ta första platsen på en så konkurrensutsatt marknad som den nordiska är en bedrift. Det hade inte varit möjligt utan en så stark partner som 3, säger Bum-Ki Lee VD för LG Electronics Norden. U8120 från LG Electronics har en snygg design, bra batteritid, stor färgskärm med mer än 65 000 färger. Den har också vridbar VGA-kamera med 2x digital zoom, lampa för fotografering i mörker och ett internminne på 32 MB. Mobilen stöder Java, MP3 och MPEG4 multimediafiler och har självklart polyfoniska ringsignaler och en mängd andra finesser. För mer information kontakta: Helena Westin, Nordisk marknadsdirektör på 3Tel. (+46) 08-50567000Mobil: (+46) 0735-334444 Epost: helena.westin@tre.se Teija-Marie Pierre, Senior Marketing Manager på LG ElectronicsTel: (+46) 08566 415 00Mobil: (+46) 0708-22 7676Epost: tmpierre@lge.com Om 3: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att läsa mer på www.tre.se. Om LG Electronics: LG Electronics, bildat 1958, är en av världens största leverantörer av IT, telekom, hemelektronik och vitvaror med omkring 64 000 anställda i 76 bolag världen över. Omsättningen uppgår till 128 miljarder SEK och vinsten första kvartalet 2004 var 3,9 miljarder SEK. Sedan oktober 1999 etablerades ett dotterbolag i Norden, åren därefter etablerades filialer i de alla nordiska länderna. Företagets målsättning är att inom de närmaste åren etablera sig bland de största aktörerna inom dessa affärsområden på den nordiska marknaden. Ambitionen är att sätta n ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040813BIT22480/wkr0019.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040813BIT22480/bild.html Bilder