3 välkomnar Vodafone till 3G-marknaden

3 välkomnar Vodafone till 3G-marknaden Idag lanserar Vodafone ett 3G datakort, och vi på 3 är förstås glada att få sällskap på 3G-marknaden. Vodafone erbjuder ännu inga mobiler eller 3G-tjänster förutom ett datakort för 3395 kronor + moms att sätta i datorn, men vi tycker ändå att det är värt att uppmärksamma och gratulera. Inom kort kommer 3 att lansera datakort till ett lägre pris än Vodafone. 3 var först i världen med att lansera 3G och finns idag i Australien, Danmark, Hongkong, Italien, Storbritannien, Sverige och Österrike. I Sverige lanserade vi i maj 2003 vilket har givit oss mängder av erfarenheter och ett väl fungerande 3G-nät där mängder av kunder pratar, SMS:ar, MMS:ar, videosamtalar, skickar data och använder våra innehållstjänster varje dag. I väntan på 3s datakort går det bra att använda sin 3mobil som 3G-modem. Då får man - förutom en 3G-mobil - dataöverföring till halva priset mot vad Vodafone erbjuder. Och ju mer du använder tjänsten desto billigare blir det. Tvärtom mot Vodafone som höjer priset till det dubbla eller mer då den förbetalda potten på 50 MB eller 150 MB är förbrukad. - Det är inte ofta som det företag som har mest erfarenhet och bäst tjänster även är billigast. 3s tjänster är skapade för 3G och vi behöver inte ta hänsyn till kunder som använder sig av gammal teknologi och gammal prissättning, säger Fredrik Landahl, marknadschef på 3. Alltså - grattis Vodafone och välkommen till 3G-marknaden! Vi är glada att få lite konkurrens, även om det sker utan mobiler. Prisjämförelser Vodafone: Datakort: 3395 kr + moms vid 12 mån bindning (4243 kr ink moms) 50MB för 400 kronor ex moms ger 8 kr/MB (10 kr/MB ink moms). 150MB för 900 kronor ex moms ger 6 kr/MB (7:50 kr/MB ink moms). Efter de 50 eller 150 förbetalda MB kostar varje MB 16 kr (20 kr ink moms). 3: Datakort: 2995 kr + moms utan bindningstid (3744 kr ink moms) 3mobil: 0 kr vid 24 mån bindning (månadsavgift 159:20 kr + moms vid 3Fri 60 abonnemang = 199 kr ink moms) 50MB för 199 kronor ex moms ger 4 kr/MB (5 kr/MB ink moms). Efter de 50 förbetalda MB kostar varje MB 3:60 kr/MB (4:50 kr ink moms). Om 3: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se. För mer information, kontakta: Fredrik Landahl, marknadschef på 3 Tel.(+46)08-50567000,Mobil:(+46)0735-337098 Email: fredrik.landahl@tre.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/23/20040223BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/23/20040223BIT00350/wkr0002.pdf