3G Lättviktare i tungviktsklassen

3G Lättviktare i tungviktsklassen En suverän multimediamobil med dubbla kameror för bla. videosamtal och mediaspelare för musik och video Den nya lätta och smidiga 3mobilen NEC e228 är här. Med tuff design och olika färger att välja mellan har NEC e228 utökade fotograferingsmöjligheter och bra batteritid. Nya NEC e228 har dubbla kameror. Mobilen har en kamera på framsidan och en på baksidan för enklare hantering av video och fotografering. Som alla 3 mobiler, är NEC e228 ständigt uppkopplad mot Internet och kan synkroniseras med Outlook, vilket gör den suverän för både privat som professionellt bruk. Behövs mer minne finns stöd för minneskort. Den stora skärmen och färgåtergivningen på över 65 000 färger ger hög kvalitet för videospelning och Javaspel NEC e228 är också utrustad med MP3-spelare. - Det är glädjande att få komplettera 3s redan breda sortiment med denna suveräna multimediamobil. NEC e228 är den 5:e NEC modellen som 3 lanserat sedan säljstarten i maj 2003, och ännu ett steg framåt i vårt samarbete med NEC som 3mobilleverantör, säger Helena Westin, Nordisk Marknadsdirektör. - Efter de stora framgångar vi haft med NEC e616 och NEC e313 är vi nu mycket stolta att presentera ännu en avancerad mobil i vårt samarbete med 3. Vi räknar med att fortsätta vara en ledande leverantör av 3G-mobiler i Norden, säger Mats Wenner, Produktchef telekom NEC. NEC e228 har även följande funktioner och tekniska data: · 40 toners polyfoniska ringsignaler · 19 MB dynamiskt minne med stöd för 128 Mb Sony Memorystick Duo · Nedladdningskapacitet på 384 kbps · Videosamtal, MMS · Javaspel · Stöd för videonedladdning · Mediespelare (video och ljud) · Högtalartelefon · Batteritid *): 132 timmar Standbytid, 136 min taltid, 106 min videotid. *) Leverantörens uppgifter NEC e228 har följande specifikationer: · Vikt: 125 g · Storlek: 129×53×21,5 mm · Volym: 120 cc · Färg: Silver, vit och blå Pris och tillgänglighet: NEC e228 finns fom denna vecka tillgänglig i 3 butikerna och från den 16/8 hos återförsäljare. När du köper NEC e228 med tillhörande abonnemang 3Fri60 och uppåt får du mobilen med i köpet. Mobilen kostar med kampanjpris och kontantkort 3Reload 1995 kr. Ordinarie pris för NEC e228 är 3495 kr. För priserbjudande se www.tre.se Högupplösta bilder finns att ladda ned på: www.tre.se För mer information kontakta: Helena Westin, Nordisk Marknadsdirektör 3 Tel. (+46) 08-5056 7000 Mobil: (+46) 0735-33 44 44 Epost: helena.westin@tre.se Mats Wenner, Produktchef telekom NEC Tel: +46 (0) 8 635 93 24 Mobil: +46 (0) 73 535 9324 E-post: mats.wenner@nec.se Om 3 3 var först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och har världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se. Om NEC Scandinavia AB NEC är ett av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter. Koncernen grundades 1899 i Tokyo, har mer än 140 000 anställda och omsätter 39 miljarder USD. Idag levererar NEC mer än 15 000 olika produkter, från microchips till satellitstationer. Företaget etablerade sig i Norden 1984 och finns idag representerat i hela Norden med kontor i Stockholm, som är huvudkontor, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. NEC Scandinavia AB:s produktutbud i Norden omfattar bildskärmar, projektorer, plasmaskärmar, lagringsprodukter, mobiltelefoner, plattformar och applikationer för mobilt internt samt hårdvara till bredbands- och 3G-nät. För ytterligare information besök: www.nec.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se