3s tjänster i närmare 100 svenska städer och tätorter

3s tjänster i närmare 100 svenska städer och tätorter Nu är 3s tjänster tillgängliga via 3G-nätet i närmare 100 svenska städer och tätorter. 3G-nätet är ett mobilt höghastighetsnät för mobila tjänster och mobilt internet. Dessutom har 3s kunder tillgång till tal och sms i GSM. 3s tjänster är tillgängliga via 3G-nätet i tätorten i Alvesta, Arboga, Bro, Boden, Borgholm, Botkyrka, Burlöv, Bålsta, Danderyd, Ekerö, Enköping, Eslöv, Falkenberg, Gävle, Göteborg, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Härryda, Hässleholm, Järfälla, Kalmar, Karlshamn, Katrineholm, Kristianstad, Kungsbacka, Kungsängen, Kungälv, Kävlinge, Köping, Landskrona, Lerum, Lidingö, Linghem, Linköping, Ljungby, Lomma, Luleå, Lund, Malmö, Mariestad, Mjölby, Mölndal, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Nynäshamn, Nässjö, Oskarshamn, Partille, Piteå, Sala, Salem, Sandviken, Sigtuna, Simrishamn, Skara, Skövde, Sollentuna, Solna, Staffanstorp, Stockholm, Sundbyberg, Sundsvall, Svedala, Söderhamn, Södertälje, Sölvesborg, Tibro, Tyresö, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands-Bro, Upplands- Väsby, Uppsala, Vallentuna, Varberg, Vaxholm, Vellinge, Visby, Värmdö, Värnamo, Västervik, Västerås, Växjö, Ystad, Åhus, Älvsbyn, Öckerö, Örebro och Österåker. - Nu kan vänner, familj och kollegor hålla kontakt genom videosamtal i närmare 100 svenska städer och tätorter samt utomlands via 3 i Australien, Danmark, Italien, Storbritannien och Österike, säger Chris Bannister, VD för 3 Skandinavien. Vårt mobila höghastighetsnät är också ett verktyg för mobilt arbete, bland annat genom att via mobilen koppla upp en laptop till internet i upp till 384 kbit/s. För uppdaterad täckning se www.tre.se/tackning. Där framgår att 3G- täckningen i många fall framförallt finns kring den centrala tätorten. 3s kunder har dessutom täckning för tal och sms i sina 3mobiler via Vodafones GSM-nät. Avvikelser kan förekomma. Om 3: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se. För mer information vänligen kontakta: Niclas Lilja informationschef, 3 Tel: 0735 33 70 90 E-post niclas.lilja@tre.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00440/wkr0002.pdf