Med fokus på Nya Världen

Under lördagen 3 september anordnas för första gången en gemensam vindag av den tre vinhandelskamrarna från Australien, Sydafrika och Kalifornien. Treasury Wine Estates tillsammans med Justin Knock, Master of Wine, är på plats för att öka medvetenheten kring vin och kvalitet.

Lördagen den 3 september anordnas konsumentmässan Vindag Nya Världen på Sheraton Hotel i Stockholm. Bakom arrangemanget står Wine Australia, Wines of South Africa (WOSA) och California Wine Institute. Det är första gången som de tre handelskamrarna gemensamt genomför ett evenemang för att skapa kännedom om vin från Nya Världen.

Treasury Wine Estates med vinmärken som Penfolds, Lindemans och Beringer deltar i arrangemanget. Företaget representeras bland annat av den influgna engelsmannen Justin Knock som är vinutbildare och Master of Wine.

­Niclas Toumela som är PR- och utbildningsansvarig på Treasury Wine Estates berättar varför de satsar på evenemanget:

– Vindag Nya Världen ger oss på Treasury Wine Estates en möjlighet att bidra med våra insikter till intresserade vinkonsumenter, oavsett om de söker vardagsviner på box eller unika lagringsobjekt. Vår genomgående filosofi kring vin är att få våra kunder att dricka bättre vin istället för mer vin. Kunskap och kvalitet går tydligt hand i hand när det handlar om vin.

Niclas Toumela och Justin Knock kommer båda att finnas på plats på Vindag Nya Världen för att dela med sig av sitt vetande kring vinerna från Nya Världen.

För mer information kontakta:

Niclas Toumela, PR- och utbildningsansvarig på Treasury Wine Estates i Norden
E-post: niclas.toumela@tweglobal.com