Succévinet 19 Crimes Red Wine lanseras nu som smidig 1.5L bag-in-box

19 Crimes är ett av världens mest beundrade vinvarumärke där ”Red Wine” gjort succé i Sverige sedan lanseringen 2017. Nu blir samma vin tillgänglig i en smidig 1.5L bag-in-box via Systembolagets beställningssortiment från och med 29:e Januari.

19 Crimes är en serie viner som inspirerats av de 19 brott som under 1700-1800 talet förvandlade brittiska brottslingar till kolonisatörer. Den som gjort sig skyldig till ett av dessa brott kunde undgå dödsstraff genom att istället deporteras till Australien – en resa som få överlevde. 19 Crimes viner berättar historierna bakom de brottslingar som fick en andra chans och vinerna har lika mycket karaktär som de legendarer som pryder flaskorna.

Ett av världels mest beundrade vinvarumärken
Sedan den globala lanseringen 2012 har 19 Crimes lyckats växa sig till toppen av Australiens listor som vinvarumärke och har sedan i år tilldelats plats nummer 4 på den ärofyllda listan ’’Worlds Most Admired Wine Brands 2020 (sv: världens mest beundrade vinvarumärken 2020) av Drinks International’s.

19 Crimes Red Blend 1.5L bag-in-box
Ett fylligt och runt vin med inbjudande doft av vanilj som balanseras av röda och mörka bär. Vaniljaromerna fortsätter i gommen där de kompletteras av subtila smaker av choklad och cederträ, med en viss sötma. Smaker som passar utmärkt till BBQ inspirerade rätter, så som hamburgare, grillat och revbenspjäll.

1500ml | 13,5% | Artikelnr: 5026708| Pris: 169 kr

Vid intresse för varuprover vänligen kontakta Sophie.Bugeja@tweglobal.com

Sofie Peters

Brand Manager