Trippelt upp från Wynns Coonawarra Estate i Oktober

Vinproducenten Wynns Coonawarra Estates är kända för att skapa högkvalitativa viner med uttryck från den unika jordmånen Terra Rossa. Under oktobermånad lanseras tre viner i begränsad upplaga via Systembolagets tillfälliga- och beställningssortiment.

Wynns John Riddoch 2016
Vinhusets flaggskepsvin som produceras utvalda årgångar när kvalitén är som bäst och producerades första gången 1982 som en hyllning till vinhusets grundare med samma namn. Årgång 2016 bjuder på en moccha-lik textur med toner av solmogen frukt och svarta vinbär. En balanserad syra och hög friskhet avslöjar vinets lagringspotential, som sträcker sig åtminstonde 30 år till. 120 flaskor blir tillgängligt 15 Oktober via Systembolagets tillfälliga sortiment.  Artikelnr: 9563201| Pris: 849 kr | Alkohol: 13,7% |

Wynns Black Label 2018
Årgång 2018 gav en exemplarisk skörd till denna Coonawarra Cabernet. Vinet bjuder på en kombination av mörk frukt, finess och upplevs vid första anblick som rund och mjuk för att sedan avslutas med struktur och längd tack vare en fin taninstruktur. En välbalanserad, medelfyllig Cabernet som lagras med fördel. 3600 flaskor blir tillgängligt 13 Oktober via Systembolagets tillfälliga sortiment.Artikelnr: 9044901| Pris: 229 kr | Alkohol: 13,5%