Ward Wines tar över Lindeman's och Beringer som distributionspartner för Horeca-marknaden i Sverige

Vinföretaget Treasury Wine Estates, ägare av starka och välkända varumärken som Penfolds, Lindeman's och Beringer, har slutit ett distributions avtal med Ward Wines för restaurangmarknaden med Lindemans och Beringer med start 1 augusti 2011.

– Vi är oerhört stolta att vi fått Treasury Wine Estates förtroende och vi ser fram emot att få arbeta med ledande varumärken som Lindemans, Beringer. Vårt gemensamma mål är att ytterligare öka försäljningen av vinerna under 2011 och framåt, berättar Jan Thorén, försäljnings- och marknadschef för Ward Wines.

Ward Wines säljer och distribuerar idag starka varumärken som Pol Roger och Trimbach. Treasury Wine Estates har sedan tidigare Penfolds och Rosemount hos Ward Wines och väljer nu att utöka samarbetet med Lindeman's och Beringer.

– Vi har sedan beslutet togs om att starta vår egen organisation i Norden sett på olika lösningar för hur vi ska bearbeta Horeca-marknaden i Sverige med vår portfölj av högkvalitativa viner och välkända varumärken. Ward Wines har sedan 2009 utvecklat Penfolds och Rosemount på den svenska restaurangmarknaden. Det kändes därför som ett naturligt val att låta Ward Wines få förtroendet att utveckla Lindeman's och Beringer på samma positiva sätt, säger Jörgen Andersson Regional Manager Nordic på Treasury Wine Estates.

För mer information, vänligen kontakta:

Jörgen Andersson, Regional Manager, Nordics Treasury Wine Estates
Mail: Joergen.andersson@treasurywineestates.com