• TRELLEBORG/

Inbjudan till Trelleborgs kapitalmarknadsdag den 6 december 2012 på Berns Salonger i Stockholm

Trelleborg AB inbjuder analytiker, investerare och media till kapitalmarknadsdag den 6 december på Berns Salonger, i Stockholm.

Program för dagen:

13:30              Presentationer av VD och koncernchef Peter Nilsson, ekonomi- och finansdirektör Ulf Berghult samt koncernens affärsområdeschefer.

Cirka
18:30              Avslutning och därefter middag

Anmälan görs på Trelleborgs hemsida via följande länk www.trelleborg.com/cmd2012

Vänligen notera att vår kapitalmarknadsdag är ett riktat evenemang till finansmarknaden och media.

Investerare/analytiker: IR-chef Christofer Sjögren, 0410  67068,
0708 665140, christofer.sjogren@trelleborg.com

Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikationskunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 22 miljarder kronor och har cirka 15 500 anställda i över 40 länder. Koncernen består av tre affärsområden: Trelleborg Sealing Solutions, Trelleborg Wheel Systems och Trelleborg Engineered Systems. Trelleborgkoncernen äger dessutom 50 procent i TrelleborgVibracoustic, en global ledare inom antivibrationslösningar för personbilar och tunga fordon, med en omsättning på drygt 13 miljarder kronor och cirka 8 000 anställda i 17 länder. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på Stockholmsbörsen, och listas på OMX Nordic List, Large Cap.

Taggar: