Kommuniké från Trelleborg AB:s extra bolagsstämma 2021

Trelleborg AB har idag, den 28 december 2021, hållit extra bolagsstämma. Stämman hölls genom poströstning, utan möjlighet till fysiskt deltagande, med stöd av tillfälliga lagregler.

Extra bolagsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen under tiden intill nästa årsstämma att fatta beslut om förvärv av egna aktier. Förvärv ska ske på Nasdaq Stockholm och får ske av högst så många aktier av serie B att bolagets innehav av egna aktier vid var tid uppgår till högst en tiondel av samtliga aktier i bolaget. Syftet med bemyndigandet är att ge styrelsen möjlighet att börja anpassa bolagets kapitalstruktur och därigenom bidra till ökat aktieägarvärde. Avsikten är att de återköpta aktierna senare ska makuleras genom beslut av kommande årsstämmor.

Media: Presschef Karin Larsson, 0410 67015, 0733 747015, karin.larsson@trelleborg.com

Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar som tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. De innovativa lösningarna accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 33 miljarder kronor och har verksamhet i ett 50-tal länder. Koncernen består av tre affärsområden: Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på börsen, och listas på Nasdaq Stockholm, Large Cap.