Trelleborg kommenterar rykten i media

Trelleborg bekräftar, givet den senaste tidens spekulationer och rykten i media, att externa parter visat intresse för att förvärva Trelleborgs affärsområde Trelleborg Wheel Systems.

Diskussioner i tidigt skede pågår med externa parter. I detta skede kommer Trelleborg inte att kommunicera ytterligare i denna fråga. Skulle diskussionerna avancera och utvecklas till en situation där ytterligare information är relevant för marknaden, kommer detta att kommuniceras.

Media: Presschef Karin Larsson, 0410 67015, 0733 747015, karin.larsson@trelleborg.com

Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar som tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. De innovativa lösningarna accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 33 miljarder kronor och har verksamhet i ett 50-tal länder. Koncernen består av tre affärsområden: Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på börsen, och listas på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Denna information är sådan information som Trelleborg AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 27 december 2021 kl. 14:00 CET.