Trelleborgs förvärv av verksamhet inom precisionstätningar för life science slutfört

Trelleborgs förvärv av verksamhet inom Silcotech Group är nu slutfört. Verksamheten fokuseras på precisionstätningar och komponenter i flytande silikon, huvudsakligen inom läkemedelsindustri och medicinteknik men även för vissa kritiska elektronikapplikationer.

Silcotech Group, med en tillverkningsenhet i Stein am Rhein i Schweiz, samt samägda bolag i Pernik, Bulgarien och i Huizhou i södra Kina, har en total omsättning om drygt 200 MSEK och cirka 150 anställda.

Pressmeddelande om avtal om förvärvet publicerades den 28 mars 2011.

Media: Trelleborgs
Kommunikationsavdelning, 0410  67038
Investerare/analytiker: IR-chef Conny Torstensson, 0410 67070, 0734 087070, conny.torstensson@trelleborg.com

Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikationskunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsatte år 2010 cirka 27 miljarder kronor och har cirka 20 000 anställda i 40 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Trelleborg Engineered Systems, Trelleborg Automotive, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på Stockholmsbörsen, och listas på OMX Nordic List, Large Cap. www.trelleborg.com