Trelleborgs kapitalmarknadsdag flyttas till 2012

Trelleborgs planerade kapitalmarknadsdag den 30 november 2011 flyttas till 2012. Nytt datum kommer att kommuniceras vid ett senare tillfälle.

Trelleborg bedömer att arbetet med att bilda ett 50/50 samägt bolag inom antivibrationslösningar för personbilar och tunga fordon bör ha kommit längre i sin process innan en kapitalmarknadsdag genomförs. Avtal om bildandet av det nya bolaget bedöms kunna tecknas under fjärde kvartalet 2011 men genomförandet av affären förutsätter godkännande av berörda konkurrensmyndigheter.

Investerare/analytiker: IR-chef Christofer Sjögren, 0410  67068,
0708 665140, christofer.sjogren@trelleborg.com

Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikationskunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsatte år 2010 cirka 27 miljarder kronor och har cirka 20 000 anställda i 40 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Trelleborg Engineered Systems, Trelleborg Automotive, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på Stockholmsbörsen, och listas på OMX Nordic List, Large Cup.                                                                   www.trelleborg.com

Taggar: