Trend Micro säkrar IBS globalt

– Lång relation blir ännu längre

IBS har valt att uppgradera sin globala organisation med säkerhetslösningar från Trend Micro. Avtalet omfattar totalt 1 900 licenser varav 900 är nya. Lösningarna skyddar på alla nivåer, från gateway till desktop inklusive e-post- och filservrar och mobila enheter.

IBS, global leverantör av affärssystem, har valt att förlänga och utveckla samarbetet med säkerhetsleverantören Trend Micro. IBS och Trend Micro har haft en relation under tio år och nu förlängs licenserna med ytterligare tre. IBS är även återförsäljare av Trend Micros säkerhetslösningar.

– I och med att vi centraliserar all IT-drift till 5 datacenters globalt ville vi begränsa antalet leverantörer till en, då det blir både billigare och enklare, säger Johan Tungström, Global Network & Security Manager för IBS AB. Vi vill ta ett helhetsgrepp på säkerhetsarbetet och valet föll på Trend Micro då deras lösningar både är lättanvända och håller hög kvalitet.

De säkerhetslösningar IBS har köpt in och/eller förlängt är NeatSuite Enterprise Edition, Spam Prevention Services och EPS Bundle. Lösningarna inkluderar skydd på alla nivåer i nätverket samt lösningar för antispam.

För mer information, var vänlig kontakta:

Kaja Narum, vd Trend Micro Sverige
Tfn: +46 (0)703 59 99 04
E-post: kaja_narum@trendmicro.com

Carsten Carlsson
Tfn: +46 (0)709 56 38 74
E-post: carsten.carlsson@fireflycomms.com

Om Trend Micro
Trend Micro är en av världens största tillverkare av nätverksbaserade och centralt administrerbara system, antivirus och innehållssäkring. Det Tokyo-baserade företaget har verksamheter och återförsäljare över hela världen. Mer information och utvärderingsexemplar av alla produkter finns på www.trendmicro.com.

# # #

Trend Micro, the t-ball logo, and PC-cillin are trademarks or registered trademarks of Trend Micro Incorporated. All other company or product names may be trademarks or registered trademarks of their owners.