B.O. Intressenter AB påkallar tvångsinlösen av resterande aktier i Trention AB (publ)

B.O. Intressenter AB, som äger cirka 90,1 % procent av aktierna och rösterna i Trention AB (publ) (”Trention”), har idag påkallat tvångsinlösen avseende resterande aktier i Trention.

William Heigard, Verkställande direktör i Trention, Mobil 070 - 912 45 27
william.heigard@trention.se

Mats Gabrielsson, Styrelseordförande i Trention, Mobil 070 - 775 83 20
matsg@giab.se

Denna information är sådan information som Trention AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 december 2020 kl.10.00.

Om Trention

Trention AB (publ) är ett svenskt företag som investerar i och tillhandahåller krediter till företag. Inom kreditverksamheten erbjuder Trention företag olika typer av finansieringslösningar såsom större företagslån, brygglån och kreditfaciliteter. Bolagets kunder utgörs primärt av medelstora- och stora företag. Inom investeringsverksamheten görs direkta investeringar i företag som befinner sig i en expansionsfas. Trention är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap (TRENT). www.trention.se