Opcon offentliggör erbjudandehandling

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Japan, Kanada, Schweiz eller Sydafrika. Erbjudandet riktar sig ej till sådana personer vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än som följer av svensk rätt.

Opcons erbjudandehandling avseende det offentliga erbjudandet till aktieägarna Tricorona om att överlåta samtliga aktier i Tricorona mot vederlag i Opconaktier är nu offentliggjord och hålls tillgänglig bland annat på bolagets hemsida www.opcon.se. Erbjudandehandling och anmälningssedel kommer att skickas per post till Tricoronas direktregistrerade aktieägare omkring den 22 mars. Erbjudandehandlingen tillhandahålls även kostnadsfritt av Opcon och sänds till den som så begär. De aktieägare i Tricorona vars innehav är förvaltarregistrerat bör kontakta sin förvaltare för information och instruktioner. Då aktieägare i Tricorona vars aktier är förvaltarregistrerade aktier inte automatiskt erhåller Erbjudandehandlingen bör sådan aktieägare för erhållande av erbjudandehandlingen kontakta Opcon eller skicka ett e-postmeddelande på info@banqueinvik.se. Erbjudandehandlingen tillhandahålls också på Banque Inviks kontor med adress Birger Jarlsgatan 33 i Stockholm. Acceptperioden för erbjudandet inleds den 23 mars och löper till den 13 april 2010.