Trention deltar som garant i Saxlund Group ABs nyemission

Saxlund Group AB har idag meddelat att bolaget avser genomföra en nyemission om ca 85 mkr. Trention har tidigare varit aktieägare i Saxlund och har dessutom finansierat bolaget genom diverse lån sedan 2016.

Trention har genom sitt deltagande i styrelsen i Saxlund arbetat med och följt bolaget noga och ser positivt på bolagets framtid och deltar därför som garant i kommande emission. Trentions andel av garantin kommer att uppgå till maximalt 27 mkr.

Saxlund har förändrats under de senaste åren där bolaget reducerat kostnadsbasen signifikant inom koncernen, genomfört stora organisatoriska förändringar inom såväl ledning som styrelse. Bolaget har idag, på en marknad där efterfrågan på Saxlunds tjänster konstant ökar, mycket goda förutsättningar att kunna driva lönsamma projekt och öka tillväxten inom gruppen.

Efter färdigställande av emissionen kommer Saxlund uppnå en finansiell stabilitet med god kassa, vara skuldfritt och erhålla nödvändiga kreditfaciliteter och garantier för att kunna bedriva nuvarande och kommande projekt.

För mer information om villkoren i Saxlunds emission, besök www.saxlund.se.

William Heigard, Verkställande direktör i Trention, Tel 08-510 147 00
william.heigard@trention.se

Denna information är sådan information som Trention AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 augusti 2020 kl.08:45.

Om Trention

Trention AB (publ) är ett svenskt företag som investerar i och tillhandahåller krediter till företag. Inom kreditverksamheten erbjuder Trention företag olika typer av finansieringslösningar såsom större företagslån, brygglån och kreditfaciliteter. Bolagets kunder utgörs primärt av medelstora- och stora företag. Inom investeringsverksamheten görs direkta investeringar i företag som befinner sig i en expansionsfas. Trention är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap (TRENT).

www.trention.se