• Trention AB/

Trention tidigarelägger rapporten för andra kvartalet 2019 med anledning av förhöjd kreditriskreserv

Trention har beslutat att tidigarelägga rapporten för andra kvartalet 2019 med anledning av ett lägre resultat än förväntat.

Vi ser en ökad risknivå på marknaden och har med anledning av detta ökat kreditriskreserven på ett antal specifika lån. Kreditreserven ökade med 11,5 mkr i andra kvartalet vilket medförde en negativ effekt på rörelseresultatet med motsvarande belopp. Framförallt hade vi en kredittagare där vi bedömer en förhöjd risk som utgör merparten av ökningen.

Med anledning av detta har styrelsen i Trention beslutat att tidigarelägga rapporten för andra kvartalet 2019 till den 9 juli

William Heigard, Verkställande direktör i Trention, Tel 08 – 510 147 00
william.heigard@trention.se

Denna information är sådan information som Trention AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 juli 2019 kl. 19.45 CET.

Om Trention
Trention AB (publ) är ett svenskt företag som investerar i och tillhandahåller krediter till företag. Inom kreditverksamheten erbjuder Trention företag olika typer av finansieringslösningar såsom större företagslån, brygglån och kreditfaciliteter. Bolagets kunder utgörs primärt av medelstora- och stora företag. Inom investeringsverksamheten görs direkta investeringar i företag som befinner sig i en expansionsfas. Trention är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap (TRENT). www.trention.se