Valberedning i Opcon AB har utsetts

Valberedningen i Energi- och miljöteknikkoncernen Opcon skall enligt bolagsstämmans beslut vid årsstämman 2009 utgöras av representanter för de fyra röstmässigt största aktieägarna samt styrelsens ordförande, tillika sammankallande. Dessa ägare har beslutat att tillsätta följande personer som valberedning i Opcon AB. Mats Gabrielsson, ordförande i Opcon AB och ägare till bland annat investmentbolaget Gabrielsson Invest och B.O. Intressenter AB som är Opcons största ägare. Anders Thorendal, finanschef Svenska Kyrkan med brett kontaktnät och bland annat föredragande i finansförvaltningsfrågor för Svenska kyrkans kapitalförvaltningsråd Peter Wahlberg, styrelseordförande i bland annat Atlas Design Group AB och AFL AB med 6:e AP-fonden som delägare. Per Egeberg, vd för Svensk Rökgasenergi med lång erfarenhet från framför allt internationell försäljning och bioenergi. Mer information om valberedningen och hur man kommer i kontakt med valberedningen kommer att tillhandahållas på bolagets hemsida www.opcon.se