Årsredovisning 2009 från Tretti AB publicerad

Report this content

Tretti ABs årsredovisning för 2009 är offentliggjord och finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida: www.tretti.se/info/press_och_finansinfo. Årsredovisningen kan även beställas i tryckt form från bolaget via e-post: peter.callerfelt@tretti.se.

ÅRET I KORTHET • Årets försäljning uppgick till 345 miljoner kronor vilket motsvarar en tillväxt på 43 procent jämfört med 2008. • Rörelseresultatet uppgick till 24 miljoner kronor vilket motsvarar en ökning på 167 procent jämfört med 2008. • Tretti.se lanserade en ny webbsida i slutet av januari 2009. • Tretti.se blev för fjärde året i rad utnämnd till “Årets e-handlare” inom vitvaror av Pricerunner. • 1 juli introducerades möjligheten för danska kunder att handla på Tretti.se. • Tretti.se blev utsedd till landets 20:e bästa webbplats och landets fjärde bästa e-handelsplats av tidningen Internetworld. • Tretti.se fick utmärkelsen “Årets e-handel” vid den årliga handelsgalan Retail Awards. Tretti.se var även nominerad i kategorin “Årets komet”. • Tretti AB (publ.) anslöts den 16 februari till NASDAQ OMX First Norths nya marknadssegment First North Premier. • Antal anställda växte till 46 från 31.