Årsredovisning 2010 från Tretti AB publicerad

Report this content

Tretti ABs årsredovisning för 2010 är offentliggjord och finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida: http://www.tretti.se/info/finansiella_rapporter.

Årsredovisningen kan även beställas i tryckt form från bolaget via e-post: naim.messo@tretti.se.

Året i korthet
• Årets försäljning uppgick till 453,1 miljoner kronor vilket motsvarar en tillväxt på 30,2 procent jämfört med 2009.
• Rörelseresultatet uppgick till 25,3 miljoner kronor vilket motsvarar en ökning på 5,4 procent jämfört med 2009.
• Tretti.dk lanserades i juli i Danmark.
• Tretti.no lanserades i november i Norge.
• Under året utökades sortimentet med fler produkter och kategorierna Hem & Trädgård samt Sport & Fritid lanserades.
• Tretti.se fick återigen utmärkelsen ”årets e-handlare” av konsumenterna på Pricerunner.se inom kategorin Vitvaror.
• Antal anställda växte till 56 från 39 personer.
• Naim Messo har anställts som ny CFO för koncernen.
• Styrelsen beslutade att ansöka om att notera bolagets aktier vid Nasdaq OMX Stockholm.

För ytterligare information kontakta: Paul Fischbein,  VD, Tretti AB (publ.), Telefon: 08-7360230, E-post: paul.fischbein@tretti.se

Tretti (www.tretti.se, www.tretti.dk och www.tretti.no) säljer vitvaror och hushållsapparater med över 8000 artiklar av kända varumärken till marknadens mest konkurrenskraftiga priser. Lägre priser uppnås genom höga volymer, låga kostnader och effektiv distribution vilket möjliggörs genom e-handel. Bolagets aktie handlas på First North Premier. Aktiens kortnamn är TRTI och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser.