Tretti ABs sista handelsdag är fredagen den 15 juli

Som tidigare meddelats avnoteras Tretti ABs aktie från NASDAQ OMX First North. Sista handelsdag i aktien är fredagen den 15 juli 2011.

För ytterligare information, besök tretti.se, eller kontakta:

Paul Fischbein, VD Tretti AB (publ)

Tfn:                                                   +46 (0) 708 18 20 51

Frågor från investerare och analytiker:

Martin Edblad, finanschef CDON Group AB (publ)

Tfn:                                                   +46 (0) 700 80 75 03

E-post:                                              ir@cdongroup.com

Pressfrågor:

Fredrik Bengtsson, kommunikationschef CDON Group (publ)

Tfn:                                                   +46 (0) 700 80 75 04

E-post:                                              press@cdongroup.com

Om Tretti

Tretti (www.tretti.se, www.tretti.dk, www.tretti.no och www.tretti.fi) säljer vitvaror och hushållsapparater av kända varumärken till marknadens mest konkurrenskraftiga priser. Sortimentet består av över 8.000 artiklar. Lägre priser uppnås genom stora volymer, låga kostnader, effektiv distribution och e-handel som försäljningskanal. Användarvänlighet och ett tydligt servicefokus har gjort Tretti till en av nätets mest populära internetbutiker och givit utmärkelser som Bästa e-handelsplats från Web Service Award, Årets e-handlare från Pricerunner, Topp 100 från Internet World och Di Gasell från Dagens Industri. Tretti förvärvades av CDON Group 3 juni 2011.

Om CDON Group

CDON Group är en av Nordens ledande e-handelskoncerner. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, BookPlus.fi, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, LinusLotta.com, Heppo.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och RUM21.se). Under 2010 genererade gruppen 2,2 miljarder kronor i intäkter. CDON Group är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista.