Tretti öppnar i Norge

Tretti har idag öppnat i Norge genom lanseringen av den norska webbutiken www. tretti.no.

Initialt erbjuds norska konsumenter produkter inom kategorierna hushållsapparater, personvård samt hem & fritid.  Försäljning av vitvaror förväntas komma igång under första kvartalet 2011.

- Vi har prioriterat att snabbt komma igång inför julhandeln och därför fokuserat mer på produkter som vi tror kommer att säljas inför julen. Naturligtvis är det även viktigt att vi inom kort kommer igång med försäljning av vitvaror, säger Paul Fischbein, VD, Tretti AB.

Den norska sajten bygger på samma e-handelsplattform som den svenska och danska webbsidan.

För ytterligare information kontakta: Paul Fischbein, VD, Tretti AB (publ.), Mobiltelefon: 0708-18 20 51, E-post: paul.fischbein@tretti.se

Tretti (www.tretti.se, www.tretti.dk och www.tretti.no) säljer vitvaror och hushållsapparater med över 6000 artiklar av kända varumärken till marknadens mest konkurrenskraftiga priser. Lägre priser uppnås genom höga volymer, låga kostnader och effektiv distribution vilket möjliggörs genom e-handel. Bolagets aktie handlas på First North Premier. Aktiens kortnamn är TRTI och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser.