Tretti.se utsedd till ”Årets e-handlare” 2007

Konsumenterna på PriceRunner.se har, för andra året i rad, utsett Tretti.se till ”Årets e-handlare”. Utmärkelsen delas ut inom elva kategorier till de återförsäljare som fått högst konsumentbetyg på PriceRunner.se. Tretti.se fick återigen högst betyg inom kategorin vitvaror. Trettis betyg slutade på 4,49 av maximalt 5 vilket är en förbättring jämfört med föregående år.

– Naturligtvis är vi stolta och glada över att ta hem utmärkelsen för andra året i rad, särskilt som det är våra kunder som har bedömt oss. Utmärkelsen är ett kvitto på att hårt arbete lönar sig samtidigt som det inspirerar oss till att bli ännu bättre, säger Paul Fischbein, VD Tretti.se.

– Med utnämningen vill vi uppmärksamma de bolag som gör ett bra jobb för sina
konsumenter. Gemensamt för Tretti.se och de andra som fått utmärkelsen är att de bjuder på hög kundnöjdhet – från hemsida och pris till leverans och kundtjänst. I vår senaste användarundersökning svarade 63 % att det är viktigt att en butik har fått bra betyg. Andra konsumenters bedömning av en e-handlare är onekligen en mycket viktig faktor i valet var man gör sina inköp, säger Peter Carlsson, vd PriceRunner.se.

Utmärkelsen baseras på konsumenternas egna upplevelser av köp från e-handlaren. Totalt betygsätter konsumenterna 16 olika parametrar vid köptillfället och efter leverans. De bolagen med högst snittbetyg blir ”Årets e-handlare”.