Tretti.se utsedd till Sveriges bästa e-handel

För andra året i rad har tretti.se blivit utnämnd till den bästa e-handelsplatsen i Sverige genom utmärkelsen Web Service Award 2010.

Utmärkelsen delas årligen ut till Sveriges bästa webbplatser i tre olika kategorier. Vinnarna har utsetts baserat på en undersökning där 150 000 besökare betygsatt svenska webbplatser inom områden som användarvänlighet, information, design, leverans och kontaktmöjligheter. Fyra webbplatser var nominerade i kategorin e-handel där tretti.se utnämndes till vinnare.

Priset delades ut med följande motivering:

”En sida som besökarna tycker är användarvänlig och lockar till köp där sorteringsfunktionen är i världsklass. Det är enkelt att jämföra produkterna på den nydanande och snabba webbplatsen.”

– Det är andra året i rad vi tar emot utmärkelsen. Eftersom det är våra besökare och kunder som har bedömt oss betyder utmärkelsen extra mycket. Man blir återigen väldigt stolt och det inspirerar till fortsatt utveckling av webbplatsen, säger Frank Hoffmann, E-handelschef på tretti.se.

Läs mer om Web Service Award på: http://www.webserviceaward.com/om.asp?act=

För ytterligare information kontakta: Frank Hoffmann, E-handelschef, Tretti AB (publ.), Telefon: 020-303031, E-post: frank.hoffmann@tretti.se

Tretti (www.tretti.se, www.tretti.dk och www.tretti.no) säljer vitvaror och hushållsapparater med över 6000 artiklar av kända varumärken till marknadens mest konkurrenskraftiga priser. Lägre priser uppnås genom höga volymer, låga kostnader och effektiv distribution vilket möjliggörs genom e-handel. Bolagets aktie handlas på First North Premier. Aktiens kortnamn är TRTI och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser.