Tretti startar i Norge

Styrelsen i Tretti AB (publ.) har beslutat att bolaget skall fortsätta sin internationella expansion. Nästa steg blir lansera att Tretti i Norge under namnet tretti.no.

Under juli lanserades tretti.dk i Danmark och introduktionen har fungerat väl. Bolaget skall dra nytta av skalfördelar och den norska webbutiken kommer, precis som den danska butiken, att bygga på den befintliga e-handelsplattformen.

-Vi har nu etablerat en skalbar modell som gör att vi systemmässigt snabbt och utan större investeringar kan ta oss in på ytterligare marknader. Vår bedömning är att Norge är en marknad som är väldigt väl lämpad. Vi vill inte utlova något specifikt lanseringsdatum utan arbetet med etableringen sätter igång nu och vår bedömning är att Tretti introduceras på den norska marknaden inom några månader, säger Paul Fischbein, VD, Tretti AB.

För ytterligare information kontakta: Paul Fischbein, VD, Tretti AB (publ.), Mobiltelefon: 0708-18 20 51, E-post: paul.fischbein@tretti.se

Tretti (www.tretti.se och www.tretti.dk) säljer vitvaror och hushållsapparater med över 6000 artiklar av kända varumärken till marknadens mest konkurrenskraftiga priser. Lägre priser uppnås genom höga volymer, låga kostnader och effektiv distribution vilket möjliggörs genom e-handel. Bolagets aktie handlas på First North Premier. Aktiens kortnamn är TRTI och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser.