Triboron erhåller positivt förhandsbesked angående patent i USA

Triboron International AB (publ) (”Triboron”) har idag erhållit ett positivt förhandsbesked från patentverket i USA avseende en patentansökan för metoder att förhindra mikrobiell tillväxt i förnyelsebara bränslen med hjälp av Triborons teknologi.

Det amerikanska patentverket (The US Patent and Trademark Office) har idag meddelat Triboron att de kommer att godkänna bolagets patentansökan i USA med nr 16/345144 ”Methods for preventing microbial growth and microbiologically influenced corrosion in a biodegradable and/or renewable fuel, hydraulic fluid and/or lubricant”.

”Ett godkänt patent avseende Triborons förmåga att minska mikrobiell tillväxt i förnyelsebara bränslen är positivt för marknadsföringen i flera marknader, inte minst mot bakgrund av den ökande användningen av biobränslen där detta är ett tydligt problem,” säger Pär Krossling, VD för Triboron.

Pär Krossling, VD | 08-643 10 00 | par.krossling@triboron.com

Snabbfakta

Triboron har erhållit ett positivt förhandsbesked från patentverket i USA avseende en patentansökan för metoder att förhindra mikrobiell tillväxt i förnyelsebara bränslen med hjälp av Triborons teknologi.

Citat

Ett godkänt patent avseende Triborons förmåga att minska mikrobiell tillväxt i förnyelsebara bränslen är positivt för marknadsföringen i flera marknader, inte minst mot bakgrund av den ökande användningen av biobränslen där detta är ett tydligt problem.
Pär Krossling, VD för Triboron