Ny svensk innovation växer med turbofart i Saabs fabrik

Report this content

Ett av Sveriges mest spännande nya innovationsföretag just nu heter Trifilon. Bolaget har patent på ett nytt revolutionerande kompositmaterial i kol- och naturfiber som nyligen har gjort debut i Volkswagens rallycrosskarosser. Nu siktar företaget på en global tillväxt och utveckling av produkter inom en mängd olika områden.

Trifilon har just bildat ett nytt innovationsföretag tillsammans med produktionsbolaget Cliff och etablerat sig i Trollhättan, i Saabs tidigare utvecklingscentrum, med maskinell och högteknologisk utrustning i världsklass.

Det nya innovationsföretaget bedöms ha mycket starka förutsättningar för snabb internationell expansion och för att kunna öka tillväxt i sysselsättning och kompetens regionalt. Det nya svenska kompositmaterialet Trifilon är patenterat och unikt för sin lägre vikt och kostnad, högre hållfasthet och mindre påverkan på miljön.

Vi hälsar dig mycket välkommen till Presskonferens och lunch den 9/6 kl 12.30-15.00 i Saabs f d utvecklingscentrum i Trollhättan, Flygfältsvägen 7, där vi vill presentera det nya företaget och dess affärsverksamhet, tillväxtplaner och unika kompositmaterial.

På pressmötet kommer du att få lyssna till och träffa Trifilons vd Martin Lidstrand, Cliffs vd Mats Johansson, Trollhättan stads näringslivschef Dick Eriksson samt Tommy Kristoffersson från Volkswagens rallycrossteam Kristoffersson Motorsport. Vi visar även den moderna produktionsenheten och rallycrossbilen som byggts här.

För stockholmsjournalister anordnar vi transport med flyg från Bromma 9/6 kl 11.15 och tillbaka kl 16.15.

Varmt välkomna!

ANMÄL DIG till elin@comvision.se, tel. 070-279 86 40. OSA SENAST 4/6

Vänligen meddela om du vill delta i flygtransport och om du vill att detta ska faktureras din redaktion.

För mer information, kontakta Pressansvarig Lars-Ola Nordqvist, 070-689 11 20, lars@comvision.se

Taggar: