Magnus Hedman blir ambassadör för Trig:

”Jag vill ge tillbaka till barn som far illa”

Förra fotbollsproffset Magnus Hedman blir ambassadör för en nystartad social plattform på nätet, Trig.com. Plattformen innehåller en speciell funktion, Millioo, som ger användarna återbäring när de handlar hos anslutna företag. Det är riktiga pengar som ges tillbaka till användarna, och Magnus Hedmans förhoppning är att en avsevärd del av dessa ska gå till en nystartad stiftelse för att stödja utsatta barn och ungdomar, 2 Life Foundation.

–  Jag och Trig kommer att arbeta tillsammans med 2 Life för att den vägen hjälpa killar och tjejer som inte får komma till sin rätt och som saknar trygg barndom.

Trig.com har, på Magnus Hedmans initiativ, redan skänkt 1 miljon kronor för att hjälpa barn och unga som av olika skäl inte har möjlighet att få utlopp för sitt idrotts- eller musikintresse.

–  Att den här miljonen gick till 2 Life Foundation var en förutsättning för att jag skulle ta den här rollen, för Trig, säger Magnus Hedman.

–  Det finns många som aldrig får åka på turnering, som aldrig får vara med och spela fotboll för att de inte har förutsättningarna hemifrån. Jag vill med min erfarenhet och min kunskap hjälpa barn och ungdomar att hitta rätt och få en ingång i idrotten, säger Magnus Hedman.

Millioo, cashback-appen på sociala plattformen Trig, fungerar så att en viss procent på de nätköp som Trig-användarna gör kommer tillbaka som återbäring. Detta sker helt automatiskt och till skillnad från liknande lösningar är det riktiga pengar som kunderna får tillbaka när de handlar i någon av de över 5 000 butikerna.

Magnus Hedman som ambassadör för sociala plattformen Trig inleder samtidigt ett nära samarbete med stiftelsen 2 Life som kommer att ägna sig åt välgörenhet i allt större skala. 2 Life-projektet drar i gång redan i sommar, men satsar på allvar till nästa år då det är VM i fotboll.

–  För att kunna göra det här använder 2 Life världens två största ”folkrörelser” bland unga: musik och fotboll. Var jag kommer in i detta är väl rätt uppenbart, säger Magnus Hedman.

–  Jag vet vad idrotten gav mig och vilken positiv kraft den kan vara för barn och ungdomar. För mig är det här ett sätt att ge tillbaka.

För medier som vill ha kontakt med Magnus Hedman, kontakta Staffan Dopping, K-Street Advisors, på 0767 767 775 eller staffan.dopping@kstreet.se.

FAKTARUTA TRIG.COM

•       Trig är en social plattform som ger både privatpersoner och företag möjlighet att profilera sig kostnadsfritt, och avsändaren har full äganderätt över det publicerade materialet och ingenting säljs vidare
  •       Trig Entertainment är ett dotterbolag till Cellpoint Connect
  •       På Trig.com kan du nätverka med människor från hela världen och skapa fansidor och grupper efter dina egna intressen