Playseat® skriver distributionsavtal med Trigono.

Report this content

Det holländska bolaget Playseat® har signerat ett distributionsavtal med Trigono AB som gäller för Sverige och Danmark. Detta blir ett bra komplement till Trigono då man sedan tidigare distribuerar Thurstmaster.

Det nya avtalet ger Trigono rätt att distribuera alla Playseat® produkter i Sverige och Danmark. Anledningen att Trigono väljer att påbörja ett samarbete med Playseat® är för att bredda sitt sortiment på tillbehör till konsoller.

- Sedan vi började jobba med Thrustmaster har många kunder efterfrågat racingstolar som passar till Thrustmasters Rattar, säger Joakim Jansson som är kanalansvarig för Retail på Trigono.

- Med hjälp av Playseat® kommer vi att kunna stärka våra relationer med våra kunder och bli en mer komplett leverantör för dom, fortsätter han. Vi ser detta som ett strategiskt viktigt tillskott i vår portfölj.

Enligt Wendy Vastbinder, som är Marketing och Sales Manager på Playseat®, så har man under en tid letat efter en partner i Sverige:

- När vi fick höra att Trigono hade påbörjat att samarbete med Thrustmaster kändes det som en perfekt partner för oss i regionen. Och vi ser en enorm fördel med att det är en mindre distributör som har ett stort fokus på den typen av produkter.

Playseat® är världsledande inom racing och flygsimulatorer. Playseat® är en värde adderande partner till Thrustmaster, WRC, Red Bull Racing och Microsoft.

Trigono har varit en distributör i Norden sedan 1984.
Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi. Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi.

Joakim Jansson

Channel Manager Retail

Telefon 046 - 276 50 00

e-post: joakim.jansson@trigono.se

Trigono har varit en distributör i Norden sedan 1984.
Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi.Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi.

Citat

Joakim Jansson