Thrustmaster släpper Ferrari 458 Spider till Xbox One.

Report this content

För att följa upp framgångarna med lanseringen av Thrustmaster Force Feedback TX Racing Wheel, ökar Thrustmaster sitt utbud av officiellt licensierade Xbox One produkter med lanseringen av en ny ratt, Ferrari 458 Spider Racing Wheel . Med en officiell licens från Ferrari, så kommer denna replikaratten låta ännu fler spelare uppleva glädjen med racing på Xbox One.

Att skapa morgondagens passionerade racingförare

Med Ferrari 458 Spider, gör Thrustmaster det möjligt för alla att ha en realistisk ratt att använda till racing spel på Xbox One, vilket gör att spelare kan uppleva en oöverträffad körupplevelse. Med denna ratt får man ut allt det roliga och spännande som ett bilspel kan erbjuda, utan att behöva investera tid i att bemästra en Force Feedback ratt. Detta var ett ambitiöst val, men ett val som Thrustmasters utvecklingsteam utfört med framgång, tack vare sin erfarenhet och expertis i att skapa Ferrari 458 Italia ratten till Xbox 360. Ferrari 458 Spider s användarvänlighet, högpresterande teknik och aggressiva prissättning innebär att stora saker förväntas från denna senaste utgåvan från Thrustmaster.

Alla alternativ är standard!

Denna nya utgåvan erbjuder funktioner som inte bara är enkla att använda, men också nytänkande. Thrustmaster har införlivat enkelhet och användarvänlighet i denna replikan (28 cm i diameter, 7:10 i skala. Det första alla användare kommer att märka är att det är en sportig ratt i  GT stil . Vad som verkligen kommer att fånga ögat är det eleganta utseendet på ratten, som har röda detaljer i texturerat gummi med Ferrari grepp. Två sekventiella rattväxlar, tillverkade av metall ger produkten ytterligare ett sportigt utseende.

Det finns inte många alternativ till Ferrari 458 Spider Racing Wheel, men det är bara för att allt som vill ha är standard på denna modellen! Ratten har nio actionknappar (inklusive " View" och " Menu"-knapparna), en tvåläges urtavla, en ENGIGNE START D-pad och en Xbox Guide-knapp. "Under huven", har ratten Thrustmaster ”bungee cord mechanism”. Thrustmasters patenterade återcentreringssystem finns för att leverera ett realistiskt linjärt motstånd, oavsett hur långt ratten vrids. Med 240° rotation, låter systemet dig att ta det mest effektiva spåret på banan .

Designad för att anpassa sig till föraren

Ferrari 458 Spider låter även användarna justera sina rattar, som alltid kan anpassas efter förarens behov. Rattens känslighet kan justeras , och omfattar fyra förinställningar - så att användarna kan optimera rattens prestanda beroende på vilken typ av spår, var bilen ska köras eller vilka körstilar man föredrar. Pedal setet, som innehåller ett stort fotstöd, har pedaler vars lutningsvinkel kan justeras, och en bromspedal med progressivt motstånd.

Ratten beräknas komma ut i Norden under Maj månad. Rekomenderat pris är 1195kr.

Joakim Jansson

Channel Manager Retail

Telefon 046 - 276 50 00

e-post: joakim.jansson@trigono.se