Trigono lanserar Xtrfy XS1 - hårddiskkabinett med AES256-bitars kryptering

Report this content

Trigono är stolta att som första distributör på den nordiska marknaden erbjuda ett hårddiskkabinett som har stöd för hårdvarukryptering. Användaren kan sedan komma åt sin data med en egenvald pinkod. Krypteringen är så säker att en stordator skulle behöva cirka 20 år för att låsa upp krypteringsnycklen. XS1 krypterar informationen på hårddisken i realtid.

I dagens företagsklimat så hanteras stora mängder data i olika portabla lösningar som ej är krypterade på grund av olika skäl som t.ex. prestanda. Denna data kan vara känslig för såväl privatpersoner som företag. Med Xtrfy XS1 kan företag och privatpersoner montera sina befintliga hårddiskar i kabinettet för att sedan välja om man vill kryptera hårddisken, eller använda XS1 som en traditionell extern hårddisk. För att sedan komma åt sin information på hårddisken knappar man in en pinkod, vald av användaren, på touchpanelen som sitter på utsidan av XS1.

Med Xtrfy XS1 så får ingen obehörig tillgång till informationen.

• Samma kryptering som används av den amerikanska regeringen, AES-256 kryptering.

• Fri från OS, med oberoende hårdvarukryptering.

• USB 3.0

• OLED Display

• Dessutom kompatibel med Smart-TV, olika multimedia-spelare och Mac OSX. XS1 stödjer alla produkter som använder USB-host.

Fördelar med Hårdvarukryptering framför Mjukvarukryptering:

Mjukvarukryptering orsakar flera olägenheter som att hårddisken måste ha olika partitioner, varav en med separat mjukvaruinstallation samt att dataöverföringshastigheten reduceras kraftigt. Med mjukvaruinstallation kan du dessutom inte använda hårddisken till alla operativsystem. XS1 stöder full hårdvarukryptering med full USB 3.0 överföringshastighet. XS1 fungerar självständigt med alla operativsystem, det behövs ingen mjukvaruinstallation och ingen dataöverföringshastighet blir reducerad i krypterat säkerhetsläge.

Mer information:

Trigono: http://www.trigono.se/produkter/xtrfy/krypterade-kabinett/xs1,-hard-drive-cabinett,-encrypted/
Xtrfy:

Kontakt: Erik Jensen

E-post: erik.jensen@trigono.se

Adress: Kolonivägen 1

Sverige

Trigono har varit en distributör i Norden sedan 1984. Trigono, som ingår i Bratt International AB, är ett holdingbolag för en grupp av företag med fokus på publicering, utbildning och informationsteknik. www.trigono.se