Tvättbar gamingmusmatta med sydda kanter gör entré på marknaden

Report this content

Xtrfy är tillbaka igen med en ny produktlansering, denna gången en musmatta som är tvättbar. Musmattan har under flera månaders tid testats av professionella spelare från esport scenen.

LGB sade detta om musmattan,

"Musmattan har en unik struktur som inte finns på någon annan sorts musmatta. Det känns grov men ändå smidig som ger både precision och flöde, en balans som inte många andra musmattor kan matcha"

För att ge en behaglig yta har vi använt oss av ett tyg som består av matrisväv, väven ger precis rätt friktion, glid, precision och återkoppling för alla typer av spel och sensorer, säger Erik Jensen från Xtrfy. Det naturliga gummit i musmattan hindrar den från att glida när du spelar. För att den skall tåla många timmars spelande har vi även sydda kanter som gör att hållbarheten blir väsentligt bättre.

Musmattan kommer i två olika storlekar, en lite mindre och en stor. Den mindre musmattan är optimerad för möss med en lägre DPI (dots per inch) och den större för mellan DPI.

När din Xtrfy XGP1 blir smutsig är det bara att slänga in den i en maskin på 30 grader och sedan är du redo att köra igen. Hållbarheten i musmattan gör att du utan några problem kan tvätta den och få tillbaka den som ny.

Joakim Jansson

Channel Manager Retail

Telefon 046 - 276 50 00

e-post: joakim.jansson@trigono.se

Trigono har varit en distributör i Norden sedan 1984.
Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi.Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi.