Trio tecknar order om ca 3 Msek med FöreningsSparbanken

Report this content

Trio tecknar order om ca 3 Msek med FöreningsSparbanken Trio befäster ytterligare sin ställning på den svenska marknaden för talsvarssystem inom bank och finans genom att teckna avtal med FöreningsSparbanken om ca 3 Msek. Ordern innebär att FöreningsSparbanken uppgraderar sina befintliga talsvarssystem och samtidigt utökar kapaciteten på sin tjänst "Banken via Telefon". Systemet bygger på TeleVoice CTI-server som FöreningsSparbanken använder sedan 1984. "Vi har idag över 2 miljoner kunder som är anslutna till "Banken via Telefon". Varje år hanteras över 51 miljoner samtal via vår talsvarstjänst för självbetjäning och personlig service. Systemet gör att våra kunder spar tid och erbjuds flexibilitet i hantering av bankärenden dygnet runt", säger Sven Andersson på FöreningsSparbanken." TeleVoice CTI-server utvecklas inom Trio:s produktområde Objecta TeleVoice. Över 600 installationer har tidigare gjorts av system baserade på plattformen TeleVoice och kunderna utgörs främst av stora, svenska företag och organisationer. För mer information, kontakta: Sverker Hannervall, VD och koncernchef Trio, tel. 08-457 30 05 Sven Andersson, Systemansvarig, FöreningsSparbanken, tel. 031-620 511 Om Trio AB Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Närmare 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Trio utvecklar tre produktfamiljer. Trio PresentOffice erbjuder integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering. Trio Mobile Office erbjuder en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer. Objecta TeleVoice möjliggör kundtjänstsystem, främst call- och contact center, samt automatiska tjänster som röststyrning och interaktiva talsvar. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på www.trio.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030130BIT00980/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030130BIT00980/wkr0002.pdf