Tritech vidareutvecklar Seneas CustCom-system

Report this content

Tritech vidareutvecklar Seneas CustCom-system Tritech har fått det spännande uppdraget att utveckla nästa produktgeneration för elnätskommunikation inom Seneas CustCom-system. Uppdraget omfattar även integration av systemet i nya elmätare. "Vi är både stolta och glada att Senea valt Tritech till huvudleverantör", säger Thomas Jonsson, VD för Tritech Teknik AB. Tritechs viktigaste uppgift är nu att se till att Senea har tillgång till den absolut bästa produkten på marknaden när den svenska regeringen fattar beslut om införande av direktavläsning. Detta beräknas ske under 2003." "Valet av partner i detta projekt blev Tritech som presenterat en innovativ lösning med en rimlig leveranstid. Med Tritech får Senea tillgång till en kompetent partner som genom sitt tekniska kunnande kan fortsätta att vidareutveckla våra elnäts-kommunicerande produkter" säger Annette Brodin Rampe VD för Senea. Uppdraget innebär att Tritech utvecklar produkten och förbereder den för produktion. Utvecklingsarbetet är beräknat att vara slutfört nästa sommar. Om Tritech Tritech Teknik AB erbjuder avancerade tjänster för utveckling, produktion och förvaltning av högteknologiska produkter. Vår speciella kompetens finns inom det som brukar kallas intelligenta maskiner, dvs. komplex industriell och medicinsk utrustning, fordonsteknik, data kommunikation, säkerhet och avancerade konsumentprodukter. År 2001 omsatte Tritech 140 miljoner kronor och är 130 personer placerade i Stockholm, Örebro och Göteborg. För mer information kontakta: Thomas Jonsson VD Tritech Teknik AB Tel. 08-410 120 20 thomas.jonsson@tritech.se www.tritech.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00610/wkr0002.pdf