Magiska hus då Trivselhus lanserar app för Ipad

Redan 1977 kunde vi i filmen ”Stjärnornas krig” se Prinsessan Leia som hologram. Knappt 36 år senare, med hjälp av tredimensionella villamodeller, kan alla aspirerande husbyggare få lite hjälp på traven inför sitt stora beslut.  Hustillverkaren Trivselhus kompletterar nu sin populära applikation för iPhone med en version för IPad.

På fackspråk brukar man prata om ”Augmented Reality” eller som det blir på svenska, ”Förstärkt Verklighet”. Vilket helt enkelt betyder att du med hjälp av din smarta mobiltelefon eller surfplatta ser saker som egentligen inte finns, dyka upp framför kameralinsen.

- För oss på Trivselhus var det inte svårt att förstå vilka möjligheter tekniken innebär för oss och våra kunder. Den större skärmen på iPad ger dessutom en ännu bättre upplevelse och känns klockren, säger Roger Simonsson som är marknadschef på Trivselhus.

Appen innehåller två funktioner varav den ena gör det möjligt att på plats ute på tomten uppleva hur det kommer att bli när drömhuset står där, färdigbyggt och redo för inflyttning. Med hjälp av kamerafunktionen kan vald husmodell roteras 360 grader – allt för att hitta den optimala placeringen. Givetvis kan du sedan ta ett kort och spara eller dela med din familj och vänner.

Den andra funktionen i appen är smått fantastisk! Allt som behövs är att rikta kameran mot den lilla symbolen som finns bredvid husritningarna i vår huskatalog Houses. Och vips så står huset där i tre dimensioner. Växlar man vy projiceras även planlösningen tredimensionellt!

- Enkelt, men magiskt. Detta lyfter den traditionella huskatalogen till en helt ny nivå, sammanfattar Roger Simonsson.

Vi på Trivselhus strävar hela tiden efter att göra allt enklare, roligare och mer tillgängligt för alla i husbyggartankar – något som gör att vi kommer fortsätta våra satsningar på att förena historia och nytänkande, hantverk och modern teknik.

Appen finns tillgänglig för nedladdning i AppStore och kräver iOS 5.1 eller senare.

Information om appen Trivselhus 3D i AppStore

Roger Simonsson, tfn 072-511 22 78, roger.simonsson@trivselhus.se

Trivselhus är en ledande husleverantör i Sverige och levererar villor av hög kvalitet, med stilsäker design och låg energiförbrukning. Ett unikt byggsystem möjliggör att huvuddelen av de hus som produceras är helt anpassade efter önskemål, förverkligade genom egna husdesigner i direkt kontakt med kund. Husföretaget Trivselhus har cirka 25 försäljningskontor spridda över hela Sverige. Export sker till Norge, via egna dotterbolaget Trivselhus Norge AS, samt via olika samarbetspartners till Åland och England. Under 2012 levererade Trivselhus runt 220 hus. Trivselhus har cirka 180 anställda och är en del i skogskoncernen Södra.

Enkelt, men magiskt. Detta lyfter den traditionella huskatalogen till en helt ny nivå.
Roger Simonsson, marknadschef på Trivselhus, om Ipad-appen.