Nära till allt i Ursvik

Hustillverkaren Trivselhus erbjuder nu sju tomter i det trivsamma och trygga området Ursvik i Sundbyberg. Här bor man i mysiga kvarter med närhet till natur, service, skolor och stadsliv.

– Vi har tagit fram unika villor som är skräddarsydda för tomterna, säger Trivselhus marknadschef Roger Simonsson.

I Sundbyberg växer nu en helt ny stadsdel fram i natursköna Ursvik. Närhet till bland annat naturreservat och motionsspår kombinerat med goda kommunikationer till Stockholm (cirka 15 minuter med bil) och Arlanda (cirka 20 minuter med bil) gör Ursvik till ett boende med unika möjligheter.

– Till Trivselhus attraktiva sluttningstomter har vår arkitekt Bernt Gustavzon ritat moderna 3-plansvillor med både takterrass och balkong, naturligtvis med vår exklusiva standard och många valmöjligheter för en personlig stil, säger Roger Simonsson.

Stadsbyggnadsprojektet Ursvik påbörjades 2005 och kommer att innehålla 6 000 bostäder och även många kommersiella byggnader. Tanken är att skapa en småstadskänsla med mysiga kvarter för boende, arbete, skola och fritid. Redan nu finns bra kollektivtrafik. Dessutom byggs infrastrukturen ut efter hand, bland annat med tvärbana.

– Ursvik är ett område som erbjuder livskvalitet för alla åldrar och till den livskvaliteten vill vara med och bidra med våra skräddarsydda hus, säger Roger Simonsson.

Trivselhus tomter har nu börjat säljas och de första villorna kan stå klara sommaren 2014.

Roger Simonsson
E-post roger.simonsson@trivselhus.se

Om oss

Trivselhus är en av de största hustillverkarna i Sverige och hör hemma i Korsberga på det småländska höglandet. Runtomkring oss har vi höglänta och kuperade skogstrakter med småsjöar och mossar. Det är ifrån det här vackra, men ibland karga landskapet vi hämtar vår syn på vad som är äkta, hållbar och gedigen kvalitet. När ni bygger ett Trivselhus får ni stöd och guidning från de första mötena till att ni flyttat in och börjat leva i ert nya hem. Det kan vara allt från bankkontakter och bygglov till husdesign och byggnation. Under hela färden finns våra experter till hands för att lyssna på er, lära känna er, visa sådant ni inte visste om och föreslå skräddarsydda lösningar. Det småländska hantverket som vi är uppvuxna med innebär bland annat millimeterprecision i alla byggdelar. Inget lämnas åt slumpen. Allt andas naturlig kvalitet, precis som Småland. Slutmålet för vår gemensamma resa är ert nya hus. Ert livsverk. Fakta• Trivselhus har cirka 25 försäljningskontor från Malmö i söder till Luleå i norr. • Export sker via olika samarbetspartners till Åland, England, Tyskland och Schweiz.• Under 2014 levererade Trivselhus runt 300 hus. Företaget har cirka 210 anställda. • Trivselhus säljer och tillverkar också hus under systervarumärket Movehome. • Trivselhus är en del i skogskoncernen Södra.• Trivselhus levererar närmare 400 bostäder under 2015.

Citat

Ursvik är ett område som erbjuder livskvalitet för alla åldrar och till den livskvaliteten vill vara med och bidra med våra skräddarsydda hus.
Roger Simonsson, marknadschef