Radhus med attraktivt läge i Gävle

Nu släpper hustillverkaren Trivselhus första etappen på området Lindbacka i Gävle. Här bor man med naturen in på knuten men med närheten till staden.
– Välplanerade radhus i genomtänkta grupper kommer att forma ett bostadsområde med stor attraktionskraft, säger Trivselhus vd Jan Johansson.

Lindbacka är ett populärt och eftertraktat bostadsområde – naturskönt beläget nära golfbana, i direkt anslutning till Skidstavallen som är en populär skid- och löpspårsanläggning. Dessutom ett uppskattat utflyktsmål för hela familjen med grillplatser mm. Cykelväg mot Engeltofta och friluftsbadet Bönan, med restaurang i rofylld miljö. Ny förskola är byggd i direkt anslutning till området.

Totalt kommer 32 radhus att byggas varav 12 i första etappen. Radhusen byggs med förskjutna huskroppar i grupp om fyra, med kontrastrik färgsättning och liggande träpanel. Genomgående hög kvalitet och valmöjligheter för en personlig stil gör att detta boende kommer att passa många. Ägandeformen blir friköpt och omfattar även praktisk carport med förråd.

Första etappen har nu börjat säljas och de första husen beräknas stå klara senhösten 2015. Trivselhus har tidigare byggt ett 40-tal villor på egen mark i området.
– Med våra radhus har vi möjlighet att möta en ny kundgrupp i regionen, säger Jan Johansson, vd på Trivselhus.

Jan Johansson, tel 070-602 96 07, jan.johansson@trivselhus.se