Trivselhus bygger radhusidyll

Trivselhus, ett dotterbolag i Södra-koncernen, ska bygga tolv radhus intill Glasrikets golfklubb i Sandsbro strax väster om Växjö.
– Vi har tagit fram välplanerade radhus där exteriören är en elegant tolkning av den traditionella småländska ladan, säger Peter Gustafsson säljare hos hustillverkaren Trivselhus.

Med ett unikt läge endast några kilometer från centrala Växjö skapas möjlighet att förverkliga drömmen om att bo på landet, utan att behöva ge avkall på stadens utbud och service. I Lilla Fylleryd, Sandsbro, bygger Trivselhus tolv nyckelfärdiga radhus med endast 100 meter till golf, motion och natur. Försäljningen påbörjas nu och när de första husen sålts sätts spaden i jorden.

Området ligger i Fylleryds naturreservat, ett av Växjös mest varierande och utnyttjade rekreationsområden med vidsträckt natur, strövleder och Glasriktets golfklubb. Det närliggande Sandsbro erbjuder bad och båtliv, förskolor och skolor samt handelsplats Norremark.

Lilla Fylleryd är ett område som erbjuder livskvalitet för alla åldrar och till den livskvaliteten vill vara med och bidra med våra gedigna hus, säger Peter Gustafsson.

Trivselhus arkitekt Bernt Gustavzon har ritat radhus sammanfogade i en modern tolkning av den småländska rödmålade ladan. Radhusen har två våningsplan med möjlighet att inreda det tredje kallat loftet.

Genomtänkt planlösning, hög kvalitet och valmöjligheter för en personlig stil gör att detta boende passar många, menar Peter Gustafsson.

Strax intill pågår redan byggnation av Trivselhus styckevillor för fullt, vilket gör hela området till ett gemytligt bostadsområde.

Mer information kring bygget hittar du på http://www.trivselhus.se/projekt/fylleryd/fylleryd/

Peter Gustafsson
E-post peter.gustafsson@trivselhus.se