Trivselhus lanserar tre nya hus i serien Seaside

Lagom till sommarsäsongen utökar hustillverkaren Trivselhus serien SEASIDE med tre nya villor inspirerade av New England, hav och strand.

Det är lättplacerade hus i två plan som gör det möjligt att skapa kustkänsla även i staden, säger Trivselhus marknadschef Roger Simonsson.

Trivselhus serie SEASIDE, som lanserades 2012, har blivit så populär att företaget väljer att erbjuda ytterligare tre hus till de nio som redan finns. Villorna i serien är speciellt utformade för nordiska tomter med strandnära läge, designade för människor som gillar ett avslappnat kustliv och drömmer om att skapa känslan av New England, hav och strand i sitt hem.

- Precis som de tidigare husen i SEASIDE har de nya en exteriör med robust stil, med bred vit eller ljusgrå träpanel och stora vackra fönster med spröjs. Vackra uteplatser med grå, vindpinade trädäck suddar ut gränserna mellan ute och inne. Och interiört präglas stilen av ljus och rymd, säger Roger Simonsson.

De nya husen har 140-155 kvadratmeter boarea på två plan och uppfyller de krav och planbestämmelser som ofta finns för mindre tomter i tätorter. Tanken hos Trivselhus är att ge människor möjligheten att bygga hus med kustnära känsla på fler typer av tomter.

- Vi utvecklar hela tiden vårt erbjudande för att leva upp till målet att skapa unika, personliga hem, säger Roger Simonsson.

Läs mer om SEASIDE i Trivselhus kombinerade inredningsmagasin och huskatalog Houses 2012, eller på http://www.trivselhus.se/.

Roger Simonsson, marknadschef Trivselhus
Tfn 072-511 22 78
E-post roger.simonsson@trivselhus.se

Trivselhus är en ledande husleverantör i Sverige och levererar villor av hög kvalitet, med stilsäker design och låg energiförbrukning. Ett unikt byggsystem möjliggör att huvuddelen av de hus som produceras är helt anpassade efter önskemål, förverkligade genom egna husdesigner i direkt kontakt med kund. Husföretaget Trivselhus har cirka 25 försäljningskontor spridda över hela Sverige. Export sker till Norge, via egna dotterbolaget Trivselhus Norge AS, samt via olika samarbetspartners till Åland och England. Under 2012 levererade Trivselhus runt 220 hus. Trivselhus har cirka 180 anställda och är en del i skogskoncernen Södra.

Vi utvecklar hela tiden vårt erbjudande för att leva upp till målet att skapa unika, personliga hem.
Roger Simonsson, marknadschef Trivselhus