Trivselhus lanserar Vintage Living

Report this content

Nu lanserar hustillverkaren Trivselhus konceptet Vintage Living. Företaget har tagit fram fem nya husmodeller med ombonad rumskänsla och charmiga detaljer.

– Vi tror att många människor i dag längtar efter hem som Vintage Living, säger Jessica Nilsson, designchef på Trivselhus.

Vintage är ett ord som används i en mängd olika betydelser, men som ursprungligen syftar på lagrat vin av gammal fin årgång. I utökad betydelse handlar det om produkter av god kvalitet, som bara blir bättre med tiden och ju mer de används.

– För oss är Vintage Living hus med ombonad rumskänsla, fler charmiga detaljer och mer av jordnära hemtrevnad. Lite som en reaktion mot en period då trenden varit öppna planlösningar och avskalad inredning, säger Jessica Nilsson.

Känslan i Vintage Living sitter inte minst i de omsorgsfullt utformade detaljerna. Exteriört handlar det bland annat om fasader med blandad panel, tak med extra brant vinkel och speciella takkupor. Interiört om pärlspont, profilerade lister och matsal, serveringsgång och skafferi i modern tappning.

– För att skapa den äkta vintagekänslan har vi utvecklat flera nya lösningar. Det är flexibiliteten i vårt produktionssystem och erfarenheten hos våra medarbetare som gör Vintage Living möjligt. Inget slit och släng utan rejält hantverk, säger Jessica Nilsson.

Jessica Nilsson, designchef Trivselhus

E-post jessica.nilsson@trivselhus.se

Se alla husen i Vintage Living på  www.trivselhus.se/vintage

Citat

För oss är Vintage Living hus med ombonad rumskänsla, fler charmiga detaljer och mer av jordnära hemtrevnad. Lite som en reaktion mot en period då trenden varit öppna planlösningar och avskalad inredning.
Jessica Nilsson, designchef Trivselhus