Trivselhus satsar i Skövde

Nu öppnar hustillverkaren Trivselhus kontor i Skövde. Företaget planerar dessutom att bygga sju friliggande villor i området Hasselbacken på Billingesluttningen.

– Skövde är en intressant och expansiv stad, så självklart vill vi finnas på plats där, säger Roger Simonsson, sälj- och marknadschef på Trivselhus.

Trivselhus är en av Sveriges största hustillverkare och kända för hög kvalitet och skräddarsydda hus. I företaget ingår också varumärket MoveHome, som revolutionerat husmarknaden med det digitala verktyget ”Bygg online”.

– Vi har gått mot strömmen på en tuff husmarknad och tagit marknadsandelar med båda våra varumärken. Att vi nu etablerar oss i Skövde ligger i vår långsiktiga och offensiva strategi, säger Roger Simonsson.

Det handlar dels om ett säljkontor för att komma närmare marknaden och kunna ge bättre service till människor som går i hustankar, dels om att erbjuda hus i området Hasselbacken i bästa läge på Billingesluttningen.

– Här bygger vi sju gedigna villor med äkta Trivselhuskänsla. Till det kommer fantastisk utsikt, naturnära läge och bara tre kilometer in till centrala Skövde, säger Roger Simonsson.

Roger Simonsson, tel 0725-11 22 78, roger.simonsson@trivselhus.se

Vi har gått mot strömmen på en tuff husmarknad och tagit marknadsandelar med båda våra varumärken. Att vi nu etablerar oss i Skövde ligger i vår långsiktiga och offensiva strategi.
Roger Simonsson, sälj- och marknadschef på Trivselhus