Inbjudan – Presentation av resultatet för andra kvartalet 2019

Inbjudan, Hillerstorp 6 augusti 2019, 08:30 CET

Troax Groups rapport för andra kvartalet 2019 publiceras kl. 12:30 CET den 14 augusti.
Rapport och presentation kommer finnas tillgängliga på https://www.troax.com/sv/investerare/finansiella-rapporter

Thomas Widstrand, Vd & koncernchef presenterar resultatet vid ett konferenssamtal samma dag kl. 16:00 CET. Konferensen kommer hållas på engelska.

För att delta i konferensen, använd något av nedanstående tel. nummer samt konferens kod. Vänligen ring 5 -10 minuter innan konferenssamtalet, eftersom en kort registrering är nödvändig.

Konferens kod: 1858218

Tel nummer
Standard Int: +44 (0) 2071 928000
United Kingdom: 08445718892
Sweden: 0850692180
Denmark: 32728042
Norway: 23960264
Germany, Berlin: 030221531802
Germany, Frankfurt: 06924437351

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 42 länder. Under 2018 uppgick Troax nettoomsättning till 161 MEUR och antalet anställda till ca 700 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.

Troax Group AB är den globalt ledande leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning inom marknadsområdena Maskinskydd, Lager och Förråd. Vår mission är att utveckla hållbara, högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar som skyddar människor, egendom och processer. Sedan starten 1955 har Troax utvecklats till en framgångsrik börsnoterad internationell koncern med cirka 700 medarbetare och lokal representation i 42 länder. Under 2018 uppgick nettoomsättningen till cirka 161 MEUR. Huvudkontoret är beläget i Hillerstorp, Sverige. Läs mer om oss på www.troax.com.